2009-02-28
 17:10:50

Thailand Dag 4

Idag vaknade vi sent igen, och gick ut för att äta frukost och tro dety eller ej, men det började faktiskt regna.Underbart! Efter maten
åkte vi till Festival Center. Det är ett stort köpcenter med
fyra våningar. Vi betalad 1000 baht för att åka dit, vilket tar ca 30 minuter. I dom pengarna va taxi resa hem inräknad,
våran snälla chaufför väntade på oss i 4 timmar. Det är tydligen vanligt att dom gör så här nere. Så där gick jag o Helén
i fyra timmar och shoppade loss. Va ändå rätt billigt för att vara ett hus mer likt NK än ngt annat. Köpte mig en äkta St.James
väska för ca 900 svenska kronor. Wiiee! Ngt ska man få unna sig. Märkte också till min förtjusning att Converse skor kostar ca
250 sek, men typiskt nog fanns inte min storlek.. Köpte även lite annat bös. Så som märkes smink, Christian Dior, Chanel, Mac o Shiseido
för 1400 baht. Tänk då att man delar allt i 4, så så dyrt va det inte alls.Är hemskt glad för dom fina fynden jag lyckats
göra idag. När vi kom hem så gick vi och åt lite pasta. Och nu är det dags för att sova enligt Andersson.

2009-02-28
 17:05:53

Thailand Dag 3

Dagen började med sov morgon hmm ganska lång sådan..=)
sedan så gick vi å käkade brunch för att sen fortsätta till stranden..
blev en ganska så kort visit eller nja en timme sådär i vattnet hur gött som helst!
Efter detta gick vi till hotellet för att prata med en reseledare..
vi har inte riktigt fått till någon resplan än.. men ngn gång nästa vecka så ska vi åka till koh Samui
iallafall.. sen får vi se.. tänkte oss ett besök på Phi Phi öarna oxå.. ska se om Isabell å andreas
ska följa med oss dit..
Sen så bada vi lite i våran lilla pool å sen vila vi en stund innan vi begav oss till Kata för att äta middag..
efter middagen träffade vi Isabell å co. Och vi alla satte oss i en tuktuk... måste sett
väldans kul ut med 10 pers i en sådan.. hmm
vi åkte ner till Patong för ja en upplevelse kan man väl säga.. först var vi på en pianobar där
Littel gerald spelade.. kul med lite svensk musik å elvis imitationer..
Efter detta gick vi till ja va ska man säga en bar.. fast det var som massa barer i ett hus..
där det stog thaitjejer på barerna å dansa.. ja man får väl tycka va man vill om det..
så vi va där ett tag.. det vart väldigt intensivt med högmusik å thailändare som ville ha upp oss på
baren å dansa.. men ICKE.. sen så åkte jag å Helén hem.. för jag fick äckligt ont i magen..
det va tråkigt för vi hade svinkul.. menmen d e så det är..

2009-02-27
 13:04:26

Thailand Dag 2

Ja denna dagen startade med en taxiresa til andra sidan stan där vi skulle på informationsmöte.. Vi var dock lite tidiga så vi gick och käkade frukost  först.. Jag fick pannkakashjärta..=) efter denna måltid gick vi dit vårat informationsmöte skulle vara..efter informationsmötet gick vi till stranden.. Badade jättelänge.. skulle väl tippa på att det är närmare 35 grader i vattnet så man fryser ju inte =)..

Sen blev det lite Lunch och ett dopp i poolen.. insåg väl att vi hade bränt oss lite trots solskyddsfaktor 50!.. det kan man ju kalla att lyckas..

Sen intog vi shoppingen..  det är väl inte riktigt min grej att pruta å sånt.. men jag lyckades lite i alla fall.. så jag fick köpt mig en handväska, en T-shirt och ett par flipflop.. och Helén köpte sig en väska med..  Sen så gick vi och åt middag mums å sen tog vi en power nap innan vi gjorde oss iordning för kvällens bravader..

Vi började ute på hotellbaren med en drink åsså sen traskade vi bortåt för vi skulle träffa isabell och Andreas.. fast  vi förstod inte riktigt Isabells beskrivning men efter många om och men så hittade vi fram.. eller Andreas gick å mötte oss..  väl inne så ja va ska man säga.. det va massa thaitjejer som stod och dansa på baren å grejer.. jaja.. det var iallfall en jättetrevlig kväll med trevligt folk..

Sen fram mot småtimmarna begav vi oss hemåt.. fick te oss en tuktuk.. sen väl hemma.. blev det lite pratande i telefon och msn.. som äntligen vill fungera..

2009-02-25
 16:56:17

Thailand Dag 1

Ja så var man då nere i Thailand.. efter en lång och obekväm flygresa.. men men we did it som man säger.. men kan ju tala om att 12 timmar på planet inte var det roligaste man har hittat på...

På landvetter sprang jag på en bekant från kungsbacka och det visade sig att hon också skulle ner till Thailand.. en på miljonen..=) så imorron ska vi träffas å gå ut en sväng..

Vi mellanlandade i Sharja.. trevligt ställe? Kanske inte så.. dom hade ett rökrum utan fläktar så det lukta abel i hela väntrummet.. sen när vi skulle gå på planet igen så va det dags för pipgrejerna å naturligtvis så pep det så vi blev intagna i ett litet rum där dom kollade oss.. sen va det bara på planet för 5 timmar till..

Men nu är vu här.. har sovit en stund och duschat åsså.. sen begav vi oss ut på stan.. köpte telefonkort.. som vi inte riktigt vet om d funkar eller inte.. =) efter detta blev det intagande av föda mycket gott... sen satte vi oss å drack varsin drink å snart är det dags för sängen..

Imorron så ska vi på informations möte å sedan blir det stranden.. ska planera vad vi ska hitta på under tiden här med..

2009-02-04
 19:18:51

Resfeber

Idag är det 20 dagar kvar tills jag och Helén sitter på flyget ner till Thailand ...

Och inte nog med det.. Jag har redan resfeber, fast en bra då =)

Martina har redan tvättat alla kläder, packat båda resväskorna och testat
flyg-outfit.. Hur grym är man inte!?
Till skillnad från en viss Fröken Andersson, så har jag inte alls ont av min resfeber. Det
enda skulle vara att det känns som att det är en hel evighet kvar fram tills den 24:e..

Jaja, nog om Thailand and my fever.
Innan jag ska tänka mer på Thailand så ska jag fylla kärring, och det sker på Fredag!
Då blir det liv i luckan på Kungsbackas krogar. Wiiiee!!!
Hoppas verkligen alla underbara människor hänger med... =)

Och på lördag blir det middag o tårta med la familia, och på
kvällen utgång i Götet med världens bästaste Arman!!!