Thailand 2010 - Dag 6

Vaknade i vanlig ordning och begav mig till stranden. Idag var vågorna jättehöga, så ganska snabbt var jag uppe ur vattnet men låg kvar på stranden ett bra tag. Solen var riktigt värmande. På vägen hem träffade jag Casper, som grabbade tag i vatenpistolen och sprutade ner mig. Kom upp till rummet, duschade och åt. Sen var det dags att bege sig och möta Jossorna för att åka till Club Lime i Patong. Vi hade köpt biljetter dagen innan så vi skulle dricka gratis i 2 timmar. På väg till Patong i Tuktuk började folk kasta vatten så jag var helt pisseblöt när jag kom fram. Kom först til Lime alltså inga andra hade kommit. Sen rullade det in en del folk och vi drack och drack. Det bjöds på underhållning i form av eldjongleringen. Sen satte dom igång skumpartyt, och gissa vem som dök i och nästan bodde där. Träffade ett gott australiensiskt gäng som var hur goa som helst. Jossorna åkte hem lite tidigare, och jag stannade kvar en stund, men åkte väl rätt så snart. Kom hem och kom på att jag behövde köpa nåt att äta så jag la ifrån mig mina grejer och gick ner. När jag sedan skulle öppna ytterdörren gick nyckeln av i låset. Helvete! Fick gå in till 7 eleven och fick ringa hem till mamma som sedan ringde Christer, ägaren till guesthouset. Efter en liten stund kom det en låssmed och fixade så jag kom in. Kenka ringde och tyckte att vi skulle dra till något litet ställe han visste om, så jag gick ut, mötte upp honom och hoppade på mc:n. Efter en bit och på den slingrigaste vägen här, springer en hund ut mitt framför oss, så vi ramlar. Körde sedan vidare för att att stanna på ett bättre ställe. Vi blöder en del efter dom hemska såren vi fått och jag inser att jag måste till sjukhuset. Kenka sa att det var dyrt, så jag ringde mina föräldrar som låg och sov och frågade vad dom tyckte jag skulle göra. Vi tog en tuktuk till mitt guesthouse, där en jättesnäll thailändska som jobbar här satt och tog hand om mig. Kenka fixade taxi och betalade den och så bar det av till akuten i Patong. Där tog dom hand om mig, tvättade såren och la om, gav mig en stelkrampsspruta, antibiotika och värktabletter. Så nu ska såret tvättas och läggas om på sjukhus i 1 veckas tid. Åkte hem och la mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0