Thailand 2010 - Dag 3

Vaknade av att Sofien trallade runt i lägenheten. Jag var väl inte så himla fräck, men pallrade mig upp och åt frukost. Idag var det dags för Sofien att flyga till Bangkok, så klockan 15 åkte han och jag blev ensam. Tog och gjorde mig iordning för stranden och gick ner. Träffade Casper och pratade lite. Stannade i vattnet i 1 timma idag och det var riktigt skönt, men gav upp när jag började likna ett russin allt mera. Upp till rummet och duschade för att sedan gå ut och äta. Åt faktiskt idag på min favorit restaurang här, Sala Bua, den som jag och Helén alltid åt på utanför Karon Place. Satte mig vid mitt gamla vanliga bord och så kom servitören fram med menyn. Jag behövde inte ens kolla utan sa att jag skulle ha en pasta Carbonara och en sprite. Han gick iväg och sen kom en annan servitör fram. Hej hur är det? Du va väl här förra året och bodd här på Karon Place. Ja sa jag och så började han prata med mig :). Kändes helt underbart att vara igenkänd. Så när maten var uppäten gick jag ut för att gå en sväng bort till Kata. Såg precis ut som jag kom ihåg det, men valde att ta enn ny väg, vilket jag aldrig skulleha gjort. Jag var ute och gick i en timma och hade helt tappat bort mig. ringde Sofien som var på flygplatsen i Bangkok och sa att jag var vilse. Han trodde jag skojade med honom och skrattade lite lätt. Sen så fick jag skicka meddelande tilll Raj.. I´m lost :(.. Where?.. I dunno :(. Men efter att ha gått på en ödegata i otaliga mil, blivit jagad av 5 skällande hundar så hade jag hittat rätt. Ja man ska väl tydligen vara en äventyrare för att veta att man lever. Kom hem, duschade och så kom Raj vid 00:00. Vi låg i sängen o kollade på olika klipp i datorn och pratade om hans barndom osv.. Han är så söt. Han berättade att hans mamma och hans pappa ( som numera är död) rymde hemifrån när dom var 14 och gifte sig. Hela han lös upp när han berättade om detta. Raj skulle senare gå på toa och jag satt kvar i sovrummet och helt plötsligt ser jag en Geccoödla på min vägg och skriker. Jag hör då ifrån vardagsrummet ett till skrik vilket var från Raj. Jag skrämde honom när jag skrek. Sen la vi oss och lyssnade på musik och somnade..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0