Thailand 2010 - Dag 11

Åt toast skagen till frukost innan jag skulle bege mig tll sjukhuset i Patong för såromläggning. Idag tog jag själv av mig förbanden då sist dom gjorde det på mig ryckte av bandagen,vilket gjorde jätteont eftersom det hade fastnat i såren. Hon tvättade och idag gjorde det inte alls så ont. Pratade om att få ett intyg av doktorn ang, hur omfattande mina skador är, vad som gäller ang dusch osv. så att försäkringsbolaget hemma i sverige kan se det. Dom skulle fixa det till nästa gång jag kommer dit alltså om 4 dagar då just den doktorn inte arbetade det passet. Åkte hem och fick kvitto av min taxichafför både för idag och för förra, också dem till försäkringsbolaget. Gick upp på rummet, bytte om och gick sedan ner till Casper, Om och Gopal för att sedan ta taxi till Patong och Gå på JungCeylon, ett stort köpcenter. Åkte dit och tittade i massa affärer, hittade ett Tiffany & Co. armband för 300 Baht. Gick sen över till En markand och tittade lite, men hittade ingenting. Sen blev det en Big Mac & Co. på Mc Donalds och sedan vidare ner till strandgatan och Banglaroad. Hittade inget där heller utan bestämmde mig för att åka hem. Så när jag gick på gatan för att hitta en passande taxi börjar en Thailändare prata svesnak med mig, och då ingen svenska med brytning. Då visar det sig att han kommer från Borås. Han flyttade dit med sin thailändska mamma när han var 6 sen så flyttade han ner till sin pappa för 3 år sen som jobbar som taxichafför. Så jag åkte med dom hem och hade en trevlig pratstund i bilen. När jag sedan hoppat ur bilen gick jag upp på mitt rum för att hämta en film som inte funkade och sen bar det iväg till Kata för att byta, vilket inte var några problem alls. Fick en ny, traskade hem och mötte sedan Raj här utanför en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0