Thailand 2010 -Dag 1

Gick upp kl 05:00 för att bli körd till landvetter av pappa. Väl på landvetter checkade jag in väskan och satt sedan o fikade med pappa ett tag innan flyget till Arlanda skulle avgå. Flyget till Stockholm gick förvånansvärt fort, fast klart 55 minuter är inte lång stund. Jag han iallafall inte läsa klart första delen av Göteborgsposten. Väl uppe på Arlanda skulle jag slå ihjäl 5 timmar. Fruktansvärt jobbigt, men behövde visserligen massa tid för att hitta rätt. Arlanda är som ett helt land! Pratade lite i telefon, surfade på facebook och gick runt för att fördriva tiden. På planet till Phuket hade jag det jättebra i 11 timmar och 25 minuter. fönsterplats, tillgång till 12 filmer, olika serier, spel, radio och 100 album musik, så det kändes inte ens jobbigt att flyga denna långa biten. Landade i Phuket runt 7 på morgonen och var fruktansvärt trött eftersom jag inte kunde sova på planet. Tror nästan att var och varannan gubbe var fulla och högljudda. Så när jag kom till 2gether guesthouse var det bara att slänga sig i sängen och sova 2 timmar. Sofien hade redan åkt när jag kom då han skulle ut och dyka, så medans jag väntade på att han skulle hitta hem tog jag en tur ner stranden, men badade bara 15-20 minuter och så var jag nere hos Casper och Bikas och tjötade lite skit. Casper hade skrivit till mig på facebook och tyckte att jag faktiskt borde komma ner till honom och bry mig om honom med och inte bara Raj, så jag la benen på ryggen och gick dit. Vid 19 kom Sofien hem från dykningen, duschade och så gick vi ut på stan för att äta.På vägen blev vi påhoppade av en tailor guy som frågade om vi var på honeymoon. Maten smakade väl sådär, men en jätte mysig restaurang med liveband. När vi skulle hem passade Sofien på att ta en thaimassage och jag gick till Bikas och pratade och satt vid havet o kollade på blixten. Vi handlade lite frukost och gick sedan hem för att sova.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0