Egypten 2009 - Dag 3

Idag vaknade vi 8:30 som igår, gick till restaurangen och åt våran omelett. Sen bar det iväg mot stranden där Elsayed hade bokat 2 solstolar åt oss. Vi fick dock inte samma som igår, men det fick duga. Vi spenderade en hel del tid på stranden idag med våra nyfunnavänner Joel och Thomas (Far och son). Där gjorde jag även en tatuering på sidan. Den sträcker sig från armhålan till höften.
Den blev inte direkt lyckad då jag är så nedrans klåfingrig. Sen gick vi upp till rummet, bytte om och gick ner till polen och åt smörgås. Pratade en stund med Elsayed oh den snygge killen som sitter i "kassan". Jag som hade fått en briljant idé tog med mig Helén upp på rummet, bytte om och drog ner till polen, köpte en öl och gav snygginen ett halsband med hjärta och vingar. Till historien hör att han skulle ta mitt armband och ha det som minne. Just det ja. Min briljanta idé var att flyga paraflying. Så ner till båtarna, raggade upp ett ställe och beställde. Fick sitta och vänta ett tag på att killarna med båten skulle komma och hämta upp mig, för Helén skulle inte flyga något. Båten kom och vi åkte ut på havet. Dom satte på mig sele, flytväst och spände fast mig. Snart var det dags att flyga iväg bakom båten 200 meter upp i luften med en fallskärm. Wiiie och där flög jag. Jag höll på att dö när jag insåg att jag bara flög uppåt. Helén satt i båten och tog kort och skrattade åt mig.Efter att ha varit uppe i luften en 10 minuter och sett över hel hurghada, öknen, havet fick jag nog. Fick en bild i huvudet om hur linan eller nåt annat gick sönder och jag bara flög iväg eller störtade, så jag skrek att jag ville ner.
Efter ett tag var jag tillbaka på båten med doppad underkropp. Jag klarade det, jag hade gjort det. Fy fan va jag är bra. Vi gick sedan till hotellrummet och bytte kläder för att ta det lugnt. Insåg då att jag hade fått ett meddelande av Mahmoud där han skrev att jag skulle ringa Khaled. Så jag praktiskt taget sprang till hotell lobbyn, frågade vad det kostade, sprang o hämtade Helén och sedan tillbaka till lobbyn. Khaled svarade och vi pratade ett bra tag. Han sa att han saknade mig och va tvungen att träffa mig, för man kan inte åka till Egypten utan att träffa honom. Och han sa att han hade saknat mitt skratt. Söt! Vi skojade och diskuterade resan till Kiaro. Tyvär jobbar han på tisdag, men han var fast besluten att fixa en lösning. Han ska bara träffa oss. Nu så ligger vi på hotellrummet och skall strax bege oss till del mar för att äta och lägga upp detta. Sen blir det att ta en sväng om apoteket på hemvägen för att skaffa myggdödarmedel och sen gå till hotellet och sova. Imon väntar
Mahmya på oss. En hel dag med sol och snorkling. Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0