Thailand Dag 17

Idag begav vi oss tidigt för att åka på en båttur runt phi phi öarna..
Först åkte vi minibuss till hamnen och sen åkte vi speedboat.. När vi kom till hamnen möttes vi av våran guide..
Det var en riktig stolle det. Han hade massa hyss för sig och lät som en apa..
Låt oss säga som så att han var en rolig prick.. Helt Crazy!
Vi tog plats i fören tillsammans med en australiensare och en tysk..
Första stoppet var Maya bay, mer känd som The Beach stranden. Där tog vi kort och badade en
stund för att sedan åka en liten bit till och snorkla.. Helt otroligt vilka fiskar det finns här och skygga är dom inte heller..=)
Efter det så åkte vi förbi ett ställe där det var massa apkatter som vi matade med vattenmelon från båten.
 En apa kastade en vattenmelon i huvudet på mig.
Jag vet inte riktigt vad jag hade gjort för att förtjäna det..
Efter det så åkte vi till Phi Phi Don för att äta lunch som bestod av en buffé med lite blandad kompott..
Sen gick vi runt lite bland små stånden och jag fick köpt mig en tröja med Bob Marley, och ett rastafari armband. Yeah!
Sen så åkte vi med båten igen..
 Jag och Helén var helt faschinerade av hela stället som var så vackert, och dom andra satt där bak sov..
Sista stoppet var på en liten ö som hette Khai Nui Island..
Den var jätte fin, men vi skulle vara där i 2 timmar och det var jätteströmt i vattnet så det gick
knappt att bada, så det var väl lite så där faktiskt..
Jag blev utdragen en bit av stömmarna och trodde min sista tid var kommen, men det
gick bra..
Sen kom vi på att man kunde bada mellan båtarna och det var bättre..
Tillslut så var det dags för hemgång..
När vi kom i land vid hamnen så fanns det tallrikar med kort på oss som dom hade tagit när vi skulle gå på båten.
Det var väl inte de finaste korten men vi köpte iallafall..
Vi tänkte som så att det kan vara kul att ha även om man ser förjävlig ut.. =)
Sen var det bara att hoppa in i minibussen och åka tillbaka till hotellet..
Det blev en lugn kväll. Vi gick och kollade lite på stan, badade i poolen och käkade middag..
Sen blev det dags för sömn..
Man blir trots allt trött efter en heldag på sjön med brända kroppar..
Och detta fast vi smörjt in oss med solskyddsfaktor 50.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0