Thailand Dag 14

Idag så bestämde vi oss för att ta en tripp till Big Buddha på Koh Samui.
 Vi hade somnat tidigt igår så vi var uppe rätt så tidigt. Vi gick ut på gatan o fick tag i en taxi.
Han körde oss först till Buddha och sedan till ett annat tempel som var kinesiskt. Vi stannade inte så länge på ställena eftersom det var så varmt, så vi åkte tillbaka till hotellet för att äta lite.
Efter maten gick vi längs stranden som skulle vara så fint. Usch är allt jag har att säga.
Vattnet var brunt och överallt flöt det äckliga saker. Vi tog iallafall ett snabbt dopp och gick sedan hem.
 När vi var på vårat skabbiga rum dividerade vi fram och tillbaka om att vara kvar eller
inte, så efter ett tag bestämde vi oss för att åka hem nästa dag. Alltså hem till vårt kära Karon.
Vi gick ner till receptionen och beställde resan hem redan till nästa dag, och mitt upp i allt kom Helen på att hon vill åka till Full Moon Partyt på Koh Phangan.
Det va ganska oväntat eftersom Helen sparkade rakt ut redan när jag la fram förslaget hemma.
Men vi bokade biljetter ut dit med speedboat. Så när vi var klara, var det bara i princip att ta sig upp till rummet,
göra sig iordning och sedan åka iväg.
Vi fick först åka transfer till båtarna o sedan bar det ut mot ön. Wiie!
När vi väl kommit dit fick vi gå en bit för att komma till stranden.
Shit vilket place! Neon ljus överallt, och underbar psykadelisk music. Jag var i himlen! 
Så där satt jag och Helen på stranden med en varsin hink full med go sprit och typ 6 sugrör haha.
Fler folk ramlade in allt eftersom och vi träffade massvis av roligt folk, tyskar, australiensare, engelsmän, you name it! Jag hoppade i ett brinnande hopprep, mitt hår tog eld (fast inte när jag hoppade, det var vid ett annat tillfälle), min kamera blev stulen och vi som hade tagit så många bra kort. Jag blir ruggigt förbannad av att bara tänka på det.
Och så mitt upp i allt träffade vi Chedi. En kille från Paris som är Libanes/Egyptier.
Så honom umgicks vi med en del. Han var hur trevlig som helst och nästan tog hand om oss.
Tillslut blev klockan 03:00 och det var dags att åka hem.
 Så där satt vi i speedboaten på väg hem från en oförglömlig kväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0