Egypten Dag 4

Idag var det uppstigning klockan 7.. men eftersom det är mig å Helén vi pratar om kom vi upp halv åtta.. men d va inte hela världen insmörjning på högsta solskyddsfaktor!

Sedan begav vi oss till frukosten pannkakor med chokladsås.. mums..

Sedan satte vi oss med våra vänner på terrassen för att vänta in bussen som skulle ta oss till båten. På båten satt vi såklart på övre däck =)

Väl framme på Mamhya blev vi helt lyriska att det finns så vackra platser helt otroligt!

Vi spatsera runt lite på ön och kolla läget och sedan hämtade vi vår snorkel utrustning.. badade lite å sola en stund sen va d dax att åka ut med båt och snorkla bland korallreven.

Det blåste dock väldigt mycket men vi fick se en del innan vi gick upp på båten igen och tillbaka till ön för lunch, som bestod av lite olika sallader, pasta, ris, fisk, kyckling mm. Smaka väl sådär men det funkade.

Sen var det solning och sandstorm!så vi fick flytta oss från våran öppna plats i sanden.

Lade oss jämte några jättetrevliga svenskar och två Finnländare som hade somnat i solen. Aj va dom brände sig helt knallröda. Så som den snälla person jag e sa jag till dom.

Själv har jag bränt mig en del oxå ajajaj.

Tillbaka till båten som skulle ta oss hem nu satte vi oss i fören och höll utkik efter delfinerna som lös med sin frånvaro. Men det skulle vi inte ha gjort det va som flume ride typ massa vatten vi blev helt genomblöt så vi gick in och satte oss i kabyssen.

Hemma igen fick vi försöka duscha av oss all sand och för mig gick d bra det va värre för Helén som nog får gå med sand i håret en vecka.

Vi sov en stund, men psykopaten Jörgen kom och väckte oss eller mig Helén vaknar inte i första taget! Men jag somnade om igen.. 

Sedan gick vi iväg för att äta middag på underbara DelMar.

Sedan var det en sväng på stan en låång sväng träffade en trevlig Achmad som vi pratade med han var väldigt intresserad av sverige och visade gamla almanackor med kort på olika ställen i Sverige undrade väldigt vad Kabinbanan  i Åre va så vi förklarade så fint så. Och jag fick även köpt mig kräm för min solbränna fören sådär 22 kronor.

Åter till hotellet och vårat rum var jättevarmt! Så vi satte oss på utsidan och kollade på folk och snacka skit.. då kommer 3 egyptier som jag hejade på och börja babbla goja.

Efter en stund hörde vi röser utanför dörren så vi kika lite förskrämt ut det var dom igen som kom och börja babbla. Förstår inte att dom frågar omm vi kan engelska när dom själva inte kan snacka **suck**..

Men nu är det sängdax får väl se om dom kommer tillbaka men vi har säkerhetskedjan på så in kommer dom inte!


image29


image30


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0