Egypten Dag 3

Vi vaknade av att ngn försökte ta sig in i på vårat rum. Men personen kom inte långt. Smarta svenskar använder säkerhetskedja! Vi gick upp o gick iväg mot frukosten. Pannkakor med chokladsås idag med.
Sedan bar det av mot insmörjning av kropparna och ner på stranden. Blev inget dopp idag, men mycket skön sol. Bestämmde oss efter ett tag att vila våra kroppar så vi gick tillbaka till vårat rum för att vila.
 Låg ett tag, men tänkte att vi skulle lägga oss vid poolen istället, men vi kom inte så långt med dom planerna. Jörgen kom! Han gav oss 30 min sen skulle han komma o städa vårat rum, dessutom prata om ngt viktigt.
 Vi gick till våran safteybox o la in lite viktiga papper o sedan vidare ner till en annan del av stranden för att checka läget.
Hittade några fina snäckor, men då kom en kille o sa It´s gonna give you problems, men jag fick behålla det jag hittat. Vadå!? Får man inte ta med sig sånt hem? Kom tillbaka till rummet o Jörgen kom. Idag städade han så fint o jag fick en svan på min säng idag av handdukar. Han är duktig!. Sen började han babbla om att han skulle möta upp oss kl 20:00 utanför McDonald´s o ta med oss till hjärtat av Hurghada. Både Helen o jag blev lite rädda. Men han insisterade. Så vi gick med på det. (Sen tog vi vårat förnuft till fånga Jag är nog allt bra lättlurad det är värre med Helén henne kan dom minsann inte lura! Jag är som ni förstår en mycket snäll människa som har svårt med ordet nej. )
När han var färdig på vårat rum så gick vi till poolen o la oss. Va hemskt varmt där eftersom det inte blåste så mycket. Tror båda två har bränt oss lite. Men vad gör det. Vi har det så gott här nere så vi ska inte klaga. Under tiden vid poolen kom en massage snubbe som vart på oss 3 ggr på 2 dagar. Idag var det jobbigt för honom att träffa oss. Beutiful swedish. You´re gonna break my heart. Varpå jag svarar. I don´t think so. Han blev nog lite putt, men jag räddade det med att I think you are like me. Strong heart. Haha. När han gick önskade han oss en trevlig vistelse o sa Welcome to Alaska. Haha

Tog sedan o gick ut på stan o käkade en bit mat. Blev samma ställe som igår. DelMar. Dom har verkligen grymt god mat, dessutom trådlöst nätverk. Är ju verkligen toppen nu när Helen tagit med sig sin laptop. Livet är lyx!  När vi gick tillbaka till hotellet mötte vi massa folk på vägen och som vanligt gapade efter oss. O jag skrek Let me be! Tror ni det hjälpte eller!? Svar NEJ! Gaah. Till våran stora glädje när vi kom tillbaka till hotellet så va det massa fräscha killar som kommit. Egyptier då förstås. Verkar som ett fotbolls lag eller ngt. Dolce&Gabbana ass haha. Jag kan ju säga att det finns en del puddingar här nere, men längre än så går det inte- Skulle aldrig falla mig.  
På kvällen tog rastlösheten full karriär så vi gick en promenad till stranden, mycket vackert ställe det här!.
Tillbaka till lägenheten Helén somna o Martina fick nog och släckte lampanoch somna hon med.. Men efter sisådär en timme var det nog då vakna Helén och gick ut för att ta lite luft, inte konsigt det med tanke på att vi inte kan ha öppet fönstret för dessa mygg gaah.. Martina vakna med ett ryck och trodde det var jörgen som gjorde inbrott men så va det inte.
Vi bestämde oss för att köpa myggmedel då det kliar så förjordat, och läggligt nog så ligger apoteket jämte Cafe delmar så vi packade ner datorn å traskade iväg.
Så här sitter vi nu med varsin smoothie.

image31


image32


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0