Egypten Dag 15

Det blev inte många timmars sömn förens det var dags att gå upp o äta en sista frukost på hotellet. Hade ju en del att stå i innan bussen till flygplatsen gick. Sån tur var hade vi packat det sista när vi kom hem från Kairo.

Efter frukosten var tanken att vi skulle ner till stranden för att sola o ta ett sista dopp, men den planen blev ändrad. Vi gick istället ner för att säga hej då till Hany, men hittade honom tyvärr inte.

Sen bar det ut på stan för att göra en sista shopping. Hade fortfarande en del saker att köpa till folket här där hemma.

Medan tiden tickade hittade vi allt vi behövde o gick sedan tillbaka till hotellet för att hämta våra resväskor o checka ut.

När vi checkat ut satte vi oss på uteserveringen o åt en glass i väntan på bussen. Mums.

När bussen kom var det bara att hoppa på o se glad ut. Olov var Guiden från Detur som var med, så det va ju inte så svårt att skratta när han började prata i micken. Bästa va när han skulle presentera sina två kollegor från El Nasr Travel. "Ja detta är då Khaled och Sherif från El Nasr Travel. Dom ska vara med på flygplatsen o se så att det inte blir några missförstånd".

Haha. Att jag o Helen inte dog. Vi började hyperskratta och det var nog inte ngn på bussen som kunde låta bli när vi satte igång. Till och med Olov skrattade i Micken. Stackars killar som antagligen trodde att vi skrattade åt deras namn för att det lät roligt. Ja i själva verkat skrattade vi ju åt deras namn. Inte så konstigt kanske eftersom våran polis officer heter Khaled Sherif hehe.

När vi hade anlänt till flygplatsen Gick allt bra. Trots att vi var oroliga för övervikt, så lyckades vi komma undan med att betala. Puh! Hade inte känt så roligt att betala extra för ngt sådant. Sen shoppade vi lite i dom affärerna som fanns där o åt lite.

Kl 15:30 hade jag o Helen snurrat till det ordentligt med tiden och trodde att flyget lyft utan oss. Ja man kan ju säga så att personalen på flygplatsen trodde väl att vi inte var kloka.

När klockan blev 16:30 satt vi på planet hem.

Flygresan gick bra. Planet blev dock 45 minuter försenat pga molnig sikt.

Vi möttes upp av mina föräldrar på flygplatsen o åkte sedan hem till Kungsbacka.

Home sweet Home!

Det var många blandade känslor som kom på hemvägen. Helst av allt ville jag stanna kvar. Kändes så otroligt skönt där nere. Ingen stress what so ever. Det var liksom som att leva i ett paradis. Underbart!

Denna resan är ngt jag aldrig kommer glömma o absolut tänka tillbaka på när det känns tungt. Har en känsla av att vi snart återvänder!