Egypten Dag 12

Då vaknade man 04:00 av dom jävla myggen. Tog mig en dusch, skulle ju ändå strax upp o åka till Kairo 05:30. Helen vaknade efter ett tag o vi gjorde oss iordning för att gå till receptionen och invänta bussen.

Vi väntade o väntade,  men ingen buss kom. Vi frågade om den skulle komma snart, men då sa dom att den hade gått. Omöjligt. Vi var ju där 05:15, så missat den kunde vi knappast ha gjort. Efter ett tag kom en detur buss. Men det visade sig att den bussen gick till Luxor.

Vi gick till killen i receptionen för att få deturs nödnummer. Efter ett tag fick vi tag i nummret och ringde. Personen som svarade låg o sov, men vi fick iallafall förklarat för oss att den hade gått 02:30, och att vi skulle vänta tills detur kom till hotellet kl 11:00 på dagen. Va i helvete!

På våran biljett som vi fått stod det 05:30.

Vansinniga gick vi ner till vårat rum för att fördriva tiden. Slutade med att vi somnade o vaknade vid 10:00.

Då kom en kille från receptionen med ett meddelande från Frida på detur. Det stod att dom ringt oss i 20 minuter men inte kunnat vänta längre då dom hade en tid att passa med komvojen. SkitSnack! Det ringde 3 ggr inatt. O kanske inte heller så konstigt om man inte svarat då man praktiskt taget blivit sextrakasserad på telefonen tidigare på kvällen. Då kunde la hon fan gått ner o knackat på om hon kunde vänta 20 minuter.

Gick vid 11:00 upp till lobbyn för att invänta detur. Klockan blev 11:40 men ingen hade kommit. Receptionen ringde då efter detur då det satt fler som väntade på dem.

Efter ca 10 minuter kommer en tjej pratandes i telefon. Hon pratade om det som hänt oss med ngn, då dom inte visste vad dom skulle göra.

Vi pratde med henne, visade upp biljetten och vårat meddelande vi fått från detur. Hon sa att detta inte va vårat fel och att vi skulle få pengarna tillbaka och kompensation. Att dom skulle flyga upp oss och så vidare. Hon trodde inte heller att dom väntat på oss i 20 min och tyckte också att det var underligt att dom inte vart nere på vårat rum och knackat isf. Hon lovade att hon skulle ringa oss under dagens gång och informera oss om vad som sagts.

Båda kände väl att det vart bättre att ta den lokala bussen upp till Kairo för 60 spänn o sedan träffa Khaled där uppe o umgås med honom. Så kunde ju han guida oss. Han är ju trots allt grym på egyptisk historia. Dessutom skulle han bli överlycklig att vi kom upp. Det va ju vad han ville först. Tur att han går av polis akademin på torsdag då =).

När vi kommit ner på rummet så bytte Helen om för att gå till stranden o sola. Jag var inte alls upplagd för det eftersom jag var så jäkla förbannad, men gick med ner fullt påpälsad. Lade mig i skuggan o läste en bok. Under tiden nere på stranden kom det 2 killar som jobbar som servitörer där. Den ena börja taffsa o pussa mig på kinden. Usch! Medans den andra tog mitt ciggpaket o snodde cigg. Jag skrek åt dom att gå o lämna mig ifred. Sen gick dom.

Efter ett tag hade Helen tröttnat på alla moln, så vi traskade upp och gick en sväng till Delmar.

Efter Delmar vart det shopping en stund, men det vart för varmt så vi la ner det och sparade det till kvällen.

Gick till vårat rum o somnade istället.

När vi vaknat o var på väg till Delmar mötte vi killen som ville ta med oss till havet igår. Han skämdes nog gött eftersom han tog värsta omvägen och gick med huvudet ner i marken. Haha.

Efter att ätit en bit mat begav vi oss ut i folkvimmlet på shopping tur. Helen va på hugget vill jag lova. Hon kan verkligen med att pruta o där går jag med illrött ansikte o skäms. You go girl! Det var även en del killar som ville gifta sig med henne =).

Vi hittade en del fina grejer, men är långt ifrån klara. Blir till att åka downtown istället.

När vi ansåg oss klara för dagen gick vi till våran supermarket och köpte Cola, sen till vårat rum o la oss. Tog ett tag, men efter en stund knackade det på dörren. Helen öppnade o sa att det va till mig. Hmm.Vem stod inte där då? Jo killen från igår. Han berättade att han skulle åka hem 05:00 i natt och ville att jag skulle prata med hans kompis i telefon och han ville ha ett till kort på mig och honom. Helen gick efter många om och men med på att ta kort på oss. När det va klart skulle han ha en kyss. Nix pix! Blev inget med det. Haha.

Han gick och vi la oss o somnade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0