Siesta

Studentfirandet är nu slut o studenten har nu åkt iväg för att förfesta innan hamnkrogen.
Jag minns så väl lyckoruset av att sluta skolan för gott o bli vuxen. att aldrig mer behöva tänka på läxor o rektorer. Samtidigt var det även en stor sorg att lämna tryggheten i "ungdomslivet", att inte tänka på att bli vuxen, alla underbara klasskamrater och lärare som med sin vishet o omtänksamhet förberett oss till att bli självständiga människor på våran väg i livet.
Ja den dagen. Så underbar dock så sorgsen.

I vilket fall som helst var det en trevlig tillställning med familjen Åkesson o Co.
God mat och människor.

Nu har man åter igen hamnat hos föräldrarna och sitter ute i solen o lapar det sista av dagens ljus.
Morgondagen består av hårt arbete. Ska infinna mig på jobbet 07:30 och kommer hem igen 21:30. Det blir en lång dag. Anledningen är ju att ordinarie personal ska flytta allt från lokalen till nya huset. Ska bli helt underbart att komma ifrån alla griniga grannar som inte gör annat än o hålla koll på hemtjänstpersonalen, vilket oxå leder till gnäll, samtal till chefen o dispyter.

Sitter fortfarande o väntar på att herr Ekdahl ska ringa.
Suckar högt över mig själv...
Ellinor frågade mig härom dagen varför jag inte bara skiter i honom. Ja säg det!?
Jag tror väl på något gott mitt upp i all frustration.
Får väl se om det nån gång blir som det är sagt.
Den som lever får se!


Denna bilden talar för sig själv när det kommer till grannarna på jobbet

So Long Fuckers

image51


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Ja du ska lyssna på mig för jag är så hysteriskt klok!!! Jag har hört att det blir fest på midsommar HEHEH

2008-06-09 @ 13:54:12
URL: http://snelitt.blogg.se/
Postat av: Martina

Nämen va säger du! Blir det ferre? Får jag komma? får jag, får jag, får jag? Snälla dåååååå!!! =P

2008-06-10 @ 15:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0